28 Şub 2012

Rotring Üzerine Tezler 1



Az önce saydım tam olarak 37 tane rotring kalemim var.  Hepsine gözüm gibi bakıp elceğizlerimle yaptığım bir kutu içerisinde saklıyorum.


Hepsini severim ama 0.5 uçlu olanları ayrı bir severim. Yaklaşık olarak 11 tanesi 0.5 uç bu rotringlerden ve onları her zaman yanyana koyup diğeriyle arasına bi karton koyarım. Sanki diğerlerine değince bozulacakmış gibi hissediyorum.


Kolay elde etmedim ben onları tabi. Ne zorluklar çektim. 


İlkokulda bilirsiniz uçlu kalem pek kullanılmaz, en azından ben okurken kullanılmıyodu. Ortaokula geçmenin göstergesiydi uçlu kalem kullanmak, yada ortaokula geçmek uçlu kalem kullanmanın göstergesiydi. İkisinden biri işte.


Yıllarca beklenirdi o uçlu kalemi kullanma vaktinin gelmesi.  Büyümüş olurdun o zaman, ailen sana güvenmiş ve uçlu kalem almış olurdu. Ki bu 11 yaşında bi çocuk için hayati bi önem taşırdı.


Ama tabii hemen öyle rotring alınmazdı. Pahalıydı zaten. Boru mu bu rotring yani. Hangi aile 11 yaşındaki çocuğuna rotring alıyoki. Bizim zamanımızda almazlardı en azından, Şimdi bilmiyorum.


Liseye geçerdin ve liseye geçmenle beraber kullandığın uçlu kalemlerin kaliteside artmaya devam ederdi.


Tabi kalem kaybetme potansiyeline uygun olarak rotring alıp almama konusunu iyi düşünmek gerekirdi. Çünkü alıpta 2 gün sonra kaybetmek sevgiliden ayrılmışçasına bi etki yaratırdı insanın üzerinde. O yüzden gözünüzden sakınmanız gerekirdi, gözünüzün önünde olsun diyede gömlek cebinizde taşımanız gerekirdi ki bu bile bazen kaybolmasına engel değildi. Sıranızda bıraksanız çalınma olasılığı yüksekti. Yada biri yazmak için alır ve bi daha geri vermezdi.


Yıllar rotring kaybetme korkusuyla yada rotring alamamış olmanın ezikliğiyle geçip giderken üniversiteye başlarsınız.


Kısmende olsa ekonomik olarak ufak çapta bi bağımsızlık sağladığınızı düşünsenizde hiç bir zaman gidip rotringe o kadar para vermeyi göze alamayacaksınız. Ben o parayla 2 gün yol paramı veririm, 3 gün yemekhanede yemek yerim, pazardan 4 çorap alırım… gibisinden caydırıcı bahaneler üretip duracaktır beyniniz ve siz hiç bir zaman alamayacaksınızdır o kalemi.


Şanslıysanız eğer arkadaş çevrenizde rotring kullananlardan ödünç alma bahanesiyle bir daha geri vermeyebilir ve nihai amacınıza ulaşmış olabilirsiniz. (kötü bi davranış ama yeri geldimi yapılmalıdır. kitap ve kalem çalmak mübahtır)


Ama üniversitede notların kimde olduğunu bilmediğiniz , kimin elinin kimin cebinde olduğunun belli olmadığı gibi kimin kaleminin kimde olduğuda belli değildir. 


Ve her ne şekilde sahip olduğunuz önemli değil, o elinizdeki rotring çok kısa bir süre içinde kaybolacaktır.


Akıllıysanız evinizin en kenar köşesine saklarsınız ve kimsenin rotringinizden haberi olmaz. Bazı geceler çıkarır ve uzun uzun ona bakarsınız, ufak bir parça kağıt alıp yorganın içinde gizlice ona bir şeyler yazar ve inanılmaz bir haz alırsınız. Sonra tekrar yerine kaldırır ve rahat bir uyku çekersiniz.


işte o 37 rotring kalemim böyle zorluklarla elde edilmiş kalemlerdir. Bir çoğu illegal yollarla elde edilmiş olsada, pişman değilim. Değer.








1 yorum:

  1. çocukluk yıllarıma döndüm okurken.eline sağlık

    YanıtlaSil